רישיון עסק לקונדיטוריה

נכון להיום, כל אחד יכול להיות אופה, קונדיטור או שוקולטייר, בשנת 2019 יצא מפרט ותקנות של משרד הבריאות לקונדיטוריה "קטנה", עד לפרסום התקנות, כל מי שהיה מעוניין לפתוח מאפייה יצרנית היה נדרש ברישיון יצרן, טיפול וליווי עסק לרישיון יצרן כרוך בדרישות מורכבות מבעל העסק ולעיתים גובל בדרישות בלתי אפשריות ליישום עבור יצרנים קטנים שרק רוצים להתפרנס בכבוד.

בעקבות השינוי ופרסום ההנחיות גמישות, הדרישות ממאפיות וקונדיטוריות קטנות פחתו משמעותית ע"פ - הנחיות לעניין התנאים ברישיון ייצור, לפי סעיף 30 (ב) לחוק הגנה על בריאות הציבור, כל מטרת ההנחיות הוא לאזן בין הרצוי למצוי, התקנות בעצם מצמצמות את שטח העבודה לייצור לחם, עוגות, עוגות קרם ושוקולדים ואינו דורש מבעל העסק להפעיל "מפעל יצרני" של ממש.

אז איך מבדילים בין קונדיטוריה "קטנה" לגדולה? אשר מצריכות רישיון יצרן


  1. אז ראשית ניתן להבדיל על פי נפח הייצור והגבלת ציוד:

-          עד 200 כיכרות לחם ליום.

-          עד 200 ק"ג תוצרת מוגמרת ליום.

-          שימוש בקמח עד - 100 ק"ג ביום.

-          מיקסר הקצפה, מלוש עד - 60 ליטר.

אבל לא רק..

  1. על מנת שהפעילות והיקף הייצור יוגבלו בתקנות החדשות מגבילים גם את מס' העובדים במקום, מספר העובדים לא יעלה על חמישה עובדים (ע"פ התקנות החדשות לקונדיטוריה)
  2. בין היתר, המכירה של המוצרים תותר למכירה במקום בלבד, עם אפשרות יחסית מוגבלת להוצאת סחורה בהיקף של עד – 30% מהמותר, משמע שניתן להוציא עד 60 כיכרות לחם או 60 ק"ג מהתוצרת, אומנם קשה לעמוד את זה באופן יחסי, הרי אף אחד לא סופר ועל כן תמיד למשרד הבריאות הסמכות לבטל את הרישיון במידה והוא מוצא כי היקף הפעילות היוצא עולה על המותר, משמע שאין מקום לסחור בתוצרת אל מחוץ לכותלי העסק בהיקף של מפעלי מזון ופעילות כמו הכנת קינוחים לאולמות אירועים ומסעדות.
  3. שימוש בחומרי גלם הכוללים טיפול מקדים – חלב מפוסטר, ביצים מפוסטרות!! בלבד, קמח מנופה – לא יתאפשר להגדיר במקום פעילות של חדר קמח

בין היתרונות של קונדיטוריה קטנה הוא שבמפעל מזון תזרים העבודה הוא חד כיווני מחומר גלם עד לתוצר הסופי, ובקונדיטוריה קטנה ניתן להתגמש בעניין זה ואף להגדיר את אזור העבודה בחלל ייצור אחד *ללא הפרדה למדורים. יחד עם זאת, הדרישה היא שלא תהיה מגע בין מזון מעובד לגולמי -לשם מניעת אפשרות של זיהום צולב.

* ללא הפרדה למדורים - הפרדה למדורים כן תידרש למקרה של קונדיטוריות שעובדות עם קצפות, מוסים וקרמים, בשל רגישותם, ניתן יהיה לעבוד באזורי הקצפה והרכבת עוגות תוך הפרדה בזמן ולאחר ביצוע ניקיון קפדני בלבד תוך הקפדה על תנאי עבודה נאותים למזון.

שינוי גישה של משרד הבריאות כלפי קונדיטוריות קטנות


השינוי חל בשל העובדה שנציגים הבינו כי בעלי עסקים (מצליחים) רבים עובדים ופועלים מתוך הבית שלהם והתקנה החדשה מאפשרת לרבים מהם לנצל את המומנטום ולצאת לדרך עצמאית תוך הקפדה על הנהלים, הגמישות באה לעודד את אותם מפרי חוק להיכנס למעגל של בעלי העסקים שמנהלים את העסק עם רישיון עסק ע"פ חוק.

משדרנו מלווה עסקים גדולים וקטנים כאחד ונשמח לסייע לכם בקבלת החלטות בנוגע למהות העסק, החל מצעדים ראשונים בהקמת עסק, המשך בסיוע לבדיקת תקינות הנכס, ובשלבי התכנון והעמדה וכלה בקבלת הרישיון עסק מול הרשות המקומית, המשרד משרת נעמנה את קהל לקוחותיו, ומעניק להם ניסיון רב שהצטבר במהלך השנים, המאפשר לכם להיות בראש שקט ולהתרכז במה שחשוב באמת הבטן הרכה של הלקוחות שלכם, מוזמנים להשאיר פרטים או ליצור קשר טלפוני על מנת לקבל ייעוץ ראשוני ללא עלות.

"אני נהנה ללכת לעבודה, אמר: האדם מולי, כאשר הבוס שלו מעביד אותו קשה אך כבר מההתחלה מתייחס אליו כמנהל צוות"
לא ידוע