פתיחה וניהול של אולם אירועים בישראל מחייבים הוצאת רישיון עסק כחוק, וזהו תנאי בסיסי לפעילות תקינה, בטוחה וחוקית. לא מדובר רק בדרישה בירוקרטית – זהו שלב קריטי בבניית מוניטין, בהבטחת ביטחון האורחים ובהגנה משפטית על בעלי העסק. רישיון עסק לאולם אירועים טעונה רישוי לפי פריט רישוי 7.9 לצו רישוי עסקים

"אולם או גן לשמחות ולאירועים, שעיקר עיסוקו הוא קיום אירועים, לרבות הגשת משקאות משכרים לצריכה במקום ההגשה"

הליך הרישוי כולל עמידה בשורת תקנים הנוגעים לבטיחות, תברואה, נגישות, איכות הסביבה ורעש, ובלעדיו – לא ניתן להפעיל את המקום באופן חוקי, רישיון עסק לאולם אירועים הוא לא רק דרישה חוקית – הוא אבן יסוד בהצלחת העסק ובביטחון הלקוחות. בהמשך נסקור את חשיבות הרישיון, השלבים להוצאתו, והיתרונות שבעבודה עם גורם מקצועי המלווה את התהליך.

חשיבות רישיון עסק לאולם אירועים


כל אולם/גן אירועים מחויב ברישיון עסק, לא משנה גודלו הפיזי. הרישיון מבטיח שהאולם עומד בתקני בטיחות, תברואה, נגישות, ואיכות הסביבה. ללא רישיון, העסק חשוף לקנסות, סגירה, ופגיעה במוניטין

התהליך מתחיל בבדיקת ייעוד הקרקע ובהתאמת השימוש לאולם אירועים לפי התב"ע. לאחר מכן נדרש להכין תכניות אדריכליות הכוללות את מבנה האולם, דרכי המילוט (יועץ בטיחות), מערכות האוורור, עמדות ההגשה והמטבח. השלב כולל קבלת אישורים מגופים שונים: שירותי הכבאות, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל ולעיתים גם הג"א, כל אחד מהגופים בודק שהמבנה מתאים לייעודו, בטיחותי, ומאפשר אירוח תקין.

תפוסת קהל היא אחד המרכיבים המרכזיים בתכנון ובאישור רישיון עסק לאולמות אירועים, והיא נקבעת לפי שטח המבנה, ייעודו, אופי השימוש בו, ותקני הבטיחות המחייבים. קביעת מספר האנשים המקסימלי שמותר לשהות בו-זמנית באולם נועדה להבטיח פינוי מהיר ובטוח במקרה חירום, ולהתאים את מערכות האוורור, הכיבוי והנגישות לעומס הצפוי.

לפי דרישות שירותי הכבאות, ככל שתפוסת הקהל גבוהה יותר – כך עולה מספר פתחי היציאה הנדרשים, רוחבם, מרחקי ההימלטות, וכן הצורך באמצעי בטיחות נוספים כגון ספרינקלרים, תאורת חירום ושילוט הכוונה. מעבר למגבלה הפיזית, יש גם מגבלות רגולטוריות שמונעות אישור תפוסה החורגת מהמאושר. חריגה מהתפוסה שנקבעה בפועל עלולה להוביל לשלילה מיידית של רישיון העסק ואף לסגירה מנהלית.

בתכנון נכון מראש, ניתן למקסם את מספר האורחים המותר תוך עמידה בדרישות, וזאת באמצעות חלוקה פנימית נכונה, הגדלת פתחים, ושימוש באמצעים אדריכליים חכמים. משרדנו מתמחה בהכנת תכניות לרשויות תוך שילוב פתרונות תכנון יצירתיים, שמאפשרים לכם לארח בביטחון – וללא חריגות מסוכנות מול המשטרה.

התקנות החדשות לשנת 2025 - מגדירות פטור למאבטח בכניסה לאולמות שתפוסת הקהל שלהם מתחת ל-200 אנשים.

היתרונות בליווי מקצועי


תהליך הרישוי מורכב ודורש תיאום בין גורמים רבים, משרדנו משתף פעולה באופן מלא מול כלל היועצים,
ליווי מקצועי יכול לחסוך את הבעיות הבאות:

- לזהות מראש בעיות פוטנציאליות. (שימוש חורג, חריגות בנייה, שינוי שימוש ועוד..)
- לזרז את התהליך ולמנוע עיכובים.
- להבטיח עמידה בכל הדרישות החוק. (היתכנות תכנונית לתכנון מטבח למסעדה)

במשרדנו, אנו מתמחים בליווי תהליכי רישוי לאולמות אירועים, עם ניסיון מוכח בהשגת רישיונות במהירות וביעילות.

כמשרד המתמחה בליווי תהליכי רישוי לעסקים, אנו מלווים בעלי אולמות אירועים מהשלב הראשון של הבדיקה ועד לקבלת הרישיון בפועל. הניסיון שצברנו מאפשר לנו לזהות מראש אתגרים, לחסוך זמן ומשאבים, ולהביא לאישור מהיר ויעיל מול כל הגורמים הרלוונטיים. אנו מבינים את הרגישות והמורכבות שכרוכים בניהול עסק מסוג זה, ופועלים במקצועיות, שקיפות ותיאום מלא מול בעלי העסק והרשויות.

בין אם אתם נמצאים בשלב התכנון או שוקלים להסדיר את הפעילות הקיימת – אנו כאן כדי לסייע לכם לצלוח את התהליך בביטחון. פנו אלינו לייעוץ ראשוני טלפוני ללא עלות וליווי אישי בדרך לרישיון עסק בטוח, חוקי ומדויק לאולם האירועים שלכם.

"אני נהנה ללכת לעבודה, אמר: האדם מולי, כאשר הבוס שלו מעביד אותו קשה אך כבר מההתחלה מתייחס אליו כמנהל צוות"
לא ידוע