רישוי עסקים לחומוסייה

טעים, זמין ומהיר – זוהי ההגדרה המתאימה לרוב המזונות המהירים, בהם דוכני הפלאפל והחומוסיות. מדובר במאכלים הפופולריים והמזוהים ביותר עם ישראל, מעין סמל לאומי בלתי נפרד מהזהות הישראלית. ואכן, הדוכנים ממוקמים במקומות רבים בארץ בין אם ברחובות צדדיים ובין אם במרכזי הערים הגדולות, בסמיכות למסעדות, לבתי קפה ולחנויות.

השוק הגדול והתחרותי ביותר קיים בעיקר בין הוותיקים, אך הוא פתוח למתחרים נוספים. בעקבות התחרות נאלצים הדוכנים להוריד את המחירים ועדיין לשמור על רף שירות וטעם גבוהים. היתרון הגדול של היזמים החדשים הפותחים עסק חדש, הוא שהרווח הגולמי במוצר גבוה יחסית. נוסף על כך, ניתן להרוויח ממכירת מוצרים נלווים, כמו: משקאות קלים. יתרון נוסף הוא אופן צריכת המזון, שאינו מצריך ישיבה ממושכת. לעתים אנו רואים דוכנים שאינם מספקים כלל מקומות ישיבה.

חומוסייה ופלאפל – עסקים טעוני רישוי עסקים


דוכני המזון נדרשים להוציא רישיון עסק ולפעול על פי תקנות משרד הבריאות, מכבי האש ואגף ההנדסה. התנאים המוקדמים לפתיחת העסק הם שטח מטבח של לא פחות מ-10 מ"ר ומחסן של לא פחות מ-6 מ"ר, שני כיורים, שני משטחי עבודה ומנדף מעל אזור הטיגון.

תהליך הכנת הבקשה והגשתה לרשויות המקומיות הוא תהליך אדריכלי. יש להכין את העסק ולעמוד בכל התקנות, להוסיף לבקשה חתכים מקומיים, תרשים סביבה ותרשים מגרש. בתרשימים מסמנים את אזור האשפה, את מיקום השירותים, המרחב המוגן וכן הלאה.

את הבקשה מגישים לרשות האחראית בחמישה עותקים חתומים על ידי בעל מקצוע שהוסמך לכך (הנדסאי, מהנדס או אדריכל). יש לשלם אגרת פתיחת תיק לרישוי עסקים (על סה"כ 360 ש"ח נכון לחודש יולי 2024) בצירוף מסמכים להוכחת בעלות על הנכס ופרטים אישיים: הסכם שכירות, תשלום ארנונה אחרון, ייפוי כוח מבעל העסק וטופס בקשה כולל פרשה טכנית. משרדנו דואג להכין עבורכם את כל המסמכים, פותח תיק ברשות או במועצה ומטפל בו מאל"ף ועד תי"ו על כל תהליך רישוי העסק.

האם ניתן למכור נוסף על הפלאפל שניצל מטוגן?


עקרונית ניתן למכור גם שניצל, אך נדרש לשנות פריט רישוי 4.2 א', כל עוד שטח המטבח מאפשר לנו זאת מבחינת מדורי העבודה. אך עם זאת חשוב להבין כי במכירת מזון מן החי, כדוגמת עוף, יידרשו תנאים מחמירים יותר. הבקשה תוגש כרישיון עסק למסעדה, והשטחים יהיו גדולים יותר – 12 מ"ר מטבח ו-8 מ"ר מחסן, שטח כללי של כ-39 מ"ר ולעתים אף תידרש תוספת שירותים ומקומות ישיבה בתוך העסק. לכן מומלץ להתייעץ עם משרדנו טרם פתיחת העסק על מנת לקבל ייעוץ ראשוני אודות סוג העסק שניתן לפתוח בנכס.

משרדנו מלווה, מתכנן ומעצב את עסקי המזון בהתאם לתקנות של הגופים השונים מתוך התחשבות בבקשות ובצרכים של הלקוח.

לקבלת הצעת מחיר וליווי מלא לכל התהליך צרו אתנו קשר: 03-903-3003

"החיים עוברים ומתקדמים קדימה, התעסקות עם העבר לא תשנה את העתיד"
ז'אן קלוד מקס