רישיון עסק קונדיטוריה

אין כמו ניחוח המאפה הפולש אל הרחוב ומושך אותנו כבחבלי קסם. המאפיות מייצרות כיום מאפים מסורתיים בדגש על בריאות, סוגי לחם רבים מדגנים עשירים בסיבים תזונתיים, מאפים דלי שומן, ללא סוכר וללא גלוטן, ויש אף מאפיות המכבדות את האלרגיות השונות שעלו למודעות בקרב האוכלוסייה בשנים האחרונות. חלק חשוב בהכנת התכנית העסקית וחישוב העלויות מול ההכנסות הוא תמחור החומרים בעסק.

אנשים רבים מוצאים כיום את הפוטנציאל שבפתיחת מאפייה. היה קל יותר לו היה ניתן לפתוח מאפייה בבית. כשמדובר במאפיות, משרד הבריאות יצא בתקנות מחמירות שמשרדנו יודע כיצד להתמודד עמן ולהכין את העסק לביקורת וּלפיקוח.

שטח המאפייה הנדרש על פי תקנות משרד הבריאות


כדי לקבל רישיון עסק לפתיחת מאפייה יש לדעת כי המקום צריך להיות מחולק ומתוכנן בצורה נכונה ולעמוד בקריטריונים של משרד הבריאות, לרבות אחסנת חומרי גלם, מערך הייצור, הימצאות מחסן, התקנת מנדף, ונוסף על כל אלה – תכנית סניטרית המפרטת את קווי המים והביוב.

השטח המינימלי לעסקי האפייה הוא 35 מ"ר לפי צו רישוי עסקים, רישיון עסק לבית אוכל אחרן, אך הדבר תלוי בתפריט המקום ובאופן הכנת המאפים. דברים אלו נוגעים למאפייה המקבלת את המאפים קפואים ומחממת אותם בלבד!

לא כך הם פני הדברים כאשר בעל המאפייה מכין ומייצר מאפים מחומרי גלם. במקרה כזה ויש צורך בתכנון פרטני לשטחי המטבח מתוך הקפדה על הדרישות ועל התקנות של משרד הבריאות. הדבר אף מצריך יועץ מזון מקצועי, אותו מספק משרדנו לתהליך. הוא לומד היטב את מהות העסק ובהתאם לנדרש מספק תכנון ופרשה טכנית.

אילו שינויים מחייבים אף הם הגשת בקשה לרישיון עסק?


       א.         תוספת או צמצום של שטח העסק.

       ב.         שינוי או הוספת מקצוע בעסק הקיים.

       ג.          שינויים פנימיים או חיצוניים בתכנית העסק לאחר שהוגשה הבקשה לרישיון.

       ד.         פרישתו של שותף בעסק או לחלופין הוספת שותף לעסק (בהליך מזורז).

       ה.         החלפת הבעלים של המקום (בהליך מזורז).

       ו.          הכנסת מנהל קבוע לעסק, תקף בעיקר בעסקי המזון (בהליך מזורז).

       ז.          מכירת הזיכיון לאחר או לחלופין מכירת זכויות החברה.

משרדנו פועל בפריסה ארצית ונותן לכם מענה מול כל הרשויות המקומיות

לצורך שיווק מאפים מחוץ לעסק יש צורך בקבלת רישיון יצרן, הפועל בהתאם לתקנות של מפעל. התהליך מורכב ויש להתייעץ עם משרדנו. אנו מומחים בתחום רישוי המזון לצורך קבלת רישיון בצורה מקצועית ומהירה.

תהליך הגשת הבקשה לרישיון עסק לרשות המקומית צריך להיות מפורט ככל הניתן, כולל בדיקה מוקדמת של הנכס בנוגע לייעוד המקום ולהתאמתו לפתיחת מאפייה.

 

פנו אלינו עוד היום וּנלווה אתכם עד קבלת הרישיון – 03-903003

מנצח הוא מי שיודע מתי להילחם, ומתי לא
סון טסו, אמנות המלחמה